안소연
부교수
-
N4, 1422호
-
042-350-4611
-
-
-
학위
- State University of New York at Buffalo, Ph.D. in Foreign and Second Language Education
- University of Pennyslvania, M.Ed. In TESOL
- 한국외국어대학교 영어 통번역학 학사
-
연구분야
- 응용언어학 및 영어교육 (Applied Linguistics & TESOL)
-
담당 교과목
- 언어와 문화
- 언어학 특강<외국어학습의 이해>
-
주요경력
- 홍콩시립대학교 영어학과 조교수
- 한국외국어대학교 외국어교육센터 조교수
-
주요 대외활동 및 수상경력
- Editorial Review Board, Journal of Language, Identity, and Education
- 한국외국어대학교 우수강의상
- Anthony J. Papalia Award for Outstanding Article
-
대표 연구실적
- Ahn, S.-Y. (2019). Decoding ‘Good language teacher’ (GLT) identity of native-English speakers in South Korea. Journal of Language, Identity, and Education, 18, 297-310. doi: 10.1080/15348458.2019.1635022
- Ahn, S.-Y. (2016). Exploring language awareness through students' engagement in language play. Journal of Language Awareness, 25(1-2), 40-54. doi: 10.1080/09658416.2015.1122020
- Ahn, S.-Y. (2015). Criticality for global citizenship in Korean English immersion camps. Journal of Language and Intercultural Communication, 15(4), 533-549. doi: 10.1080/14708477.2015.1049612